National Geographic'in 2016 Yılının En İyi Fotoğrafları - UIORA

Son Yayınlar

Ana Sayfa Reklam

14 Mart 2017 Salı

National Geographic'in 2016 Yılının En İyi Fotoğrafları

National Geographic, her yıl dünyanın en iyi seyahat fotoğrafları için açık çağrı yapıyor ve binlerce kişinin yarışmaya katılmasını istiyor. Bu yıl sadece 10.000 başvuran arasında gerçekleşti ve hepsi inanılmaz büyük bir ödül için yarışıyordu. En üstteki kişi, dergiden tamamen finanse edilen yedi günlük kutup ayısı fotoğraf safari kazandı. Seyahat meraklıları ve fotoğrafçılar için, bu hafifçe alınması gereken bir rekabet değil.

En iyi noktaları kimlerin güvenceye aldığına karar verin ve aşağıda inanılmaz fotoğraflarını görün;



Birincilik Ödül, Doğa: Nereye giderseniz gidin, Hokkaido, Japonya'yı takip edeceğim

Havada romantizm var. Gün batımını takip eden günün saatiydi. Bir ses duydum. "Nereye gidersen git, seni takip edeceğim" diyor ses.




Büyük Ödül Kazanan: Winter Horseman, İç Moğolistan

İç Moğolistan'daki kış çok affedici değil. Eksi yirmi altındaki dondurucu bir sıcaklıkta, her yönden sürekli bir kar fırtınası ile arabadan çıkıp kendimi fotoğraf çekmeye ikna etmek oldukça zordu. İç Moğolistan atlılarının yeteneklerini gösterdiklerini ve at arabasına uzaktan kumandayı gördüklerini gördüğümde. Hızlı bir şekilde telefoto lensimi tuttum ve atlıdan birinin sabah sarımsınından boşaldığı anı yakaladım.


Birincilik Ödülü, Şehirler: Ben Youssef, Marakeş, Fas

Ben Youssef'de bir sürü insan olmasına rağmen, hâlâ burada, Marakeş'teki sokağa kıyasla daha sakin ve rahatlatıcıydı. Uzun zamandır fotoğraf çekmek için mükemmel zamanlamayı bekliyordum.


Mansiyon, Şehirler: Divide, Manhattan, New York, Amerika Birleşik Devletleri

Helikopterin güneyindeki Central Park West'de - 5 Kasım 2014'te, 27. doğum günümden bir gün önce, mimariyi ve Central Park'ı bölüştürüyorum. Uçuş benim doğum günüm hediyesiydi.


Mansiyon, Doğa: A Berg, Nunavut, Kanada'da Ayılar

Bu fotoğraf, Baffin Adası kıyısındaki Davis Caddesi'ndeki deniz buzundan uzak durdu. Bu ana kutup ayısı ve yıllık tazı, okyanus kışın donduğu zaman "çorapla" kapanmış dev bir karla kaplı buzdağının tepesinde tünemiş. Bana göre, bu büyük canlıların göreli "küçüklüğü", fotoğrafdaki buzdağının engeli ile karşılaştırıldığında, kutup ayısının deniz ve deniz buzuna olan bağımlılığının varlığı için olan güvencesizliği temsil eder.


İkinci Yer Kazanan, İnsanlar: Rooftop Dreams, Varanasi

Varanasi'ndeki konuk evime saat 05: 30'da geldim, içgüdüsel olarak, ünlü Ganj Nehri'nin gündoğumu görmek için çatıya (en yüksek civarda olanı) çalan 7 basamaklı tırmanmaya başladım. Güneş yükselirken balkonun sağ tarafına baktım ve çenem kayıtsızlıktan düştü. Aşağıda aileler vardı - annelerinin, babalarının, çocuklarının, kardeşlerinin, kız kardeşlerinin ve köpeklerin hepsi evlerinin üstünde uyuyordu. Yaz ortasında Varanasi ve uyku sinsi ac zordu.

Üçüncülük Ödülü, İnsanlar: Uzaktan Yaşam -21 Degree, Himachal Pradesh, Hindistan

Evini ısıtmak için Himachal Pradesh'deki uzak köyde yaşayan Kinnaura aşiretli yaşlı kadınlar, büyük günlüğü geri getiriyorlar.

Üçüncülük Ödülü, Doğa: Lagunas Baltinache (Atacama Desert), Antofagasta, Şili

Gizli Havuzlar olarak da bilinen Baltinache Havuzları, Şili'nin kuzeyindeki ikinci bölgede Atacama çölünde bulunan San Pedro de Atacama yakınlarındaki Tuz Cordillera alanında bulunan yedi tuzlu havuz grubudur. Çok araştırma yaptıktan sonra, bu yerin gece fotoğraflarını yayınlayan ilk fotoğrafçı olduğuna inanıyorum, ancak bu bilgileri doğrulamak hala gereklidir. Teknik Ayrıntılar: Fotoğraf çekimi tek seferde yapılır. Ön plan, ay ışığıyla aydınlandı.


İkinci Yer Kazanan, Şehirler: Silenced, Guangdong Sheng, Çin

Bu fotoğraf Guangzhou, Çin'e son yolculuğumda çekildi. Burası, Güney Çin Normal Üniversitesi'nin okul yurdu yeridir. Etrafında takılıyorken çoğu ara veriyordu. Öğle yemeğinden sonra, tekrar okumak zorundaydılar.


İkincilik Ödülü, Doğa: Double Trapping, Brezilyalı Pantanal

CF'yi indirdiğimde Brezilyalı Pantanal'da çekilen resim, inanmak istemedi. Doğa hep muhteşem olaylar verdiğini, ancak bazen olağanüstü olduğunu bilir.


Kaynak: deMilked

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yayın Alt Reklam

KAPAT(CLOSE)